FAQ - Najczęstsze zadawane pytania i odpowiedzi

Produkty

1. Jakie miejsca znajdują się w Dziennikach Turystycznych Naturu?

Pełną listę miejsc, które znajdują się w naszych Dziennikach Turystycznych, znajdziesz na podstronie każdego produktu.

2. Gdzie mogę zdobyć pieczątkę do Dzienniku Turystycznego?

Pieczątka zwykle znajduje się przy wejściu do budynku, w recepcji lub w kasie.

3. Ile stron mają Dzienniki Turystyczne od Naturu?

Liczba stron w naszych Dziennikach Turystycznych zależy od konkretnego typu. Liczbę stron znajdziesz na podstronie konkretnego produktu.

4. Co mam zrobić, jeśli danego przedmiotu nie ma w Dzienniku Turystycznym, a chcę mieć od niego pieczątkę?

W każdym naszym dzienniku znajdują się także czyste strony, na których można gromadzić tego typu pieczątki.

5. W jakim formacie są wykonane dzienniki turystyczne Naturu?

W każdym naszym dzienniku znajdują się także czyste strony, na których można gromadzićaWszystkie Dzienniki Turystyczne wykonane są w praktycznym formacie A6 (105 x 148 mm). tego typu pieczątki.

6. Co oznacza certyfikat PEFC?

Certyfikat PEFC wskazuje produkty, do produkcji których użyto papieru wyprodukowanego zgodnie z najwyższymi standardami ekologicznymi, społecznymi i etycznymi. Certyfikat ten gwarantuje również, że drewno wykorzystywane do produkcji papieru pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.

7. Jakiego papieru używamy do plakatów?

Do produkcji naszych plakatów używamy papieru FAVINI z oznaczeniem Crush Corn. To ekologiczna linia papierów z certyfikatem FSC, niezawierająca zawartości GMO. Papier FAVINI Crush Corn zawiera aż 40% odpadów pochodzących z recyklingu i jest produkowany przy użyciu energii ze źródeł odnawialnych.

8. W jaki sposób zostanie zapakowany plakat zdrapka?

Plakaty zdrapki z naszej oferty wysyłamy zwinięte wraz z warstwą papieru ochronnego. Tak przygotowany plakat wysyłamy w otwieralnym pudełku, które umieszczamy w kartonowym opakowaniu transportowym.

9. Jaki jest rozmiar plakatów zdrapek?

Plakaty zdrapki produkujemy w formacie A2 (420 x 594 mm) oraz w formacie A3 (297 x 420 mm).

10. Czy otrzymam do plakatu lub do plakatu zdrapki również ramkę?

Żaden z naszych plakatów ani plakatów zdrapek nie jest wyposażony w ramkę. Można jednak wybrać z naszej oferty praktycznych ramek magnetycznych: https://naturu.pl/collections/ramki-magnetyczne/

11. Jakiego rozmiaru są sprzedawane ramki magnetyczne?

Aktualnie w sprzedaży posiadamy ramki magnetyczne w 2 rozmiarach. Większy format o długości 43 cm nadaje się do plakatów w formacie A2 w pozycji pionowej, a także do plakatów w formacie A3 w pozycji poziomej. Mniejsze ramki magnetyczne o długości 31 cm nadają się do plakatów w formacie A3 w pozycji pionowej.

Dostawa i płatności

12. Jakie są oferowane opcje dostawy?

Przesyłki dostarczamy za pośrednictwem firmy spedycyjnej Packeta, która feruje dwa rodzaje dostawy: Odbiór przesyłki w punktach InPost Paczkomatu oraz Doręczenie za pośrednictwem zewnętrznego kuriera pod adres Klienta.

13. Jak długo trwa dostawa?

Firma Packeta deklaruje dostawę D+2 dla przesyłek do Polski. Oznacza to, że przesyłka doręczana jest zazwyczaj w ciągu dwóch dni roboczych od dnia jej przekazania przewoźnikowi. Wyjątkiem od czasu doręczenia przesyłek są Święta Bożego Narodzenia, które ze względu na wielką ilość przesyłek u przewoźnika mogą wydłużyć czas doręczenia przesyłek.

14. Ile czasu zajmuje wysłanie mojego zamówienia?

Przesyłki nadajemy w każdy dzień roboczy w godzinach porannych.

15. Czy istnieje możliwość odbioru osobistego?

Aktualnie nie oferujemy możliwości odbioru osobistego przesyłek.

16. Co oznacza termin InPost Packzomaty?

Dostawa do punktów odbioru InPost Packzomaty to jedna z najpopularniejszych metod w Polsce. Przesyłki można odbierać w tych miejscach 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Więcej informacji o InPost Packzomat znajdziesz pod tym linkiem:https://inpost.pl/pomoc-co-jest-paczkomat-inpost

Listę placówek InPost Paczkomat znajdziesz pod tym linkiem:https://inpost.pl/znajdz-paczkomat

17. Jak mogę dowiedzieć się, gdzie jest moja paczka?

Wraz z informacją, że Twoja przesyłka została odebrana od nas przez odpowiednią firmę transportową, otrzymasz w wiadomości e-mailowej unikalny link z numerem przesyłki, za pomocą którego będziesz mógł śledzić aktualny status doręczenia przesyłki (w tym lokalizację, gdzie aktualnie znajduje się przesyłka). Aktualny status swojej przesyłki możesz także śledzić pod tym linkiem:https://tracking.packeta.com/pl_PL/tracking/searchodpowiednio:https://inpost.pl/sledzenie-przesylek

18. Jak odebrać przesyłkę w Paczkomacie InPost?

1. Odbiór przesyłki za pomocą aplikacji mobilnej InPost

W dniu doręczenia przesyłki otrzymasz powiadomienie z aplikacji, które będzie zawierało kod odbioru oraz kod QR. Kiedy już znajdziesz się blisko skrzynki, wystarczy wybrać w aplikacji opcję „Otwórz zdalnie skrzynkę”. Dalsze potwierdzenie nie jest wymagane. Aby otworzyć skrzynkę, możesz także użyć skanera i zeskanować kod QR. Kiedy wybrana skyrzynka się otworzy, wyjmujesz paczkę i ponownie zamykasz skrzynkę.

2. Odbiór przesyłki za pomocą QR kódu

W dniu dostawy otrzymasz powiadomienie z aplikacji, które będzie zawierało kod QR oraz 6-cyfrowy kod odbioru. Aby odebrać przesyłkę należy zeskanować kod QR, ale możesz ją także odebrać korzystając z numeru telefonu i 6-cyfrowego kodu, który otrzymasz w mailu. Po zeskanowaniu otworzy się odpowiednia skrzynka z przesyłką, którą należy zamknąć po wyjęciu przesyłki.

Więcej informacji o możliwościach odbioru przesyłek w Paczkomatach InPost znajdziesz tutaj: https://inpost.pl/jak-odebrac-paczke-w-paczkomacie

19. Jakie są formy płatności za przesyłkę w Paczkomatach InPost?

W punktach odbioru Paczkomatów InPost za przesyłki można zapłacić w następujący sposób:
 – Płatność kartą
 – Płatność Blikiem
 – Płatność przelewem (PayByLink)
 – Płatność gotówką

 Więcej informacji o możliwościach płatności znajdziesz tutaj:https://inpost.pl/aktualnosci-jak-zaplace-za-paczkomatowa-przesylke-pobraniowa

20. Czy istnieje możliwość przedłużenia terminu odbioru przesyłki w Paczkomatach InPost?

W Paczkomatach InPost istnieje możliwość kilkukrotnego wydłużenia czasu odbioru przesyłek bezpośrednio w aplikacji. Usługa przedłużenia odbioru przesyłek jest odpłatna. Więcej informacji znajdziesz pod tym linkiem:https://inpost.pl/pomoc-jak-przedluzyc-termin-odbioru-paczki-w-paczkomacie

21. Czy ktoś inny może odebrać moją przesyłkę w Paczkomatach InPost?

Paczkomaty InPost umożliwiają odbiór przesyłki innej osobie poprzez udostępnienie przesyłki bezpośrednio w aplikacji. Więcej informacji znajdziesz pod tym linkiem:https://inpost.pl/pomoc-chce-z-poziomu-aplikacji-udostepnic-przesylke-innej-osobie-jak-moge-zrobic

22. Gdzie znajdę listę punktów Paczkomatów InPost?

Listę skrzynek doręczeniowych InPost Paczkomat znajdziesz pod tym linkiem:https://inpost.pl/paczkomat-olsztyn

23. Zapłaciłem za towar z góry, lecz nie miałem czasu na jego odbiór. Co teraz?

W przypadku, gdy nie zdążyłeś odebrać przesyłki, firma transportowa zajmie się zwrotem przesyłki do nas. Jeśli nadal jesteś zainteresowany danym towarem, musisz utworzyć nowe zamówienie. Środki z oryginalnej przesyłki zostaną zwrócone na Twoje konto po jej przetworzeniu.

24. Jak uzyskać bezpłatną wysyłkę?

Darmowa wysyłka dostępna jest przy zakupach powyżej 220 zł. Obowiązuje dla wszystkich rodzajów transportu i płatności.

25. Moja paczka dotarła uszkodzona. Co powinienem zrobić?

Jeżeli otrzymałeś uszkodzoną przesyłkę postępuj zgodnie z instrukcją na stronie przewoźnika:https://inpost.pl/reklamacja. Następnie prosimy o niezwłoczny kontakt pod adresem e-mail info@naturu.pl. Rozpatrzymy reklamację dotyczącą danej przesyłki u przewoźnika i wyślemy do Ciebie nową przesyłkę.

26. Czy mogę zapłacić kartą kredytową w punkcie dostawy lub u kuriera?

Tak, w obu rodzajach dostawy towaru istnieje możliwość płatności kartą kredytową.

27. Jak można zwrócić towar i jaki jest termin zwrotu?

Pełną procedurę zwrotu znajdziesz pod tym linkiem: https://www.naturu.pl/zwrot-i-wymiana-towaru/. Termin zwrotu towaru wynosi 14 dni od dnia otrzymania przesyłki.

28. Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy za zamówiony towar?

Jeśli wykonasz wszystkie niezbędne kroki, których wymagamy w celu prawidłowej obsługi zwracanego towaru, środki zostaną Ci zwrócone w ciągu 14 dni od daty dostarczenia zwracanego towaru.

Inne

29. Kiedy otrzymam fakturę za zamówienie?

W przypadku płatności kartą lub przelewem fakturę w formie elektronicznej otrzymasz w momencie przekazania Twojej przesyłki firmie transportowej.

Faktury wysyłamy wyłącznie w formie elektronicznej.

30. Jak mam postępować w przypadku wymiany towaru?

Jeśli nie chcesz zwracać towaru, a jedynie go wymienić, skontaktuj się z nami pod adresem e-mail info@naturu.pl.

31. Jak mogę otrzymać darmowy prezent do zamówienia?

Każdy klient wraz z naszym zamówieniem otrzymuje prezent, niezależnie od kwoty zamówienia

32. Jak mogę się z Państwem skontaktować?

Wszystkie możliwości kontaktu znajdziesz na tej podstronie:https://www.naturu.pl/kontakt/

33. Chcę sprzedawać Państwa produkty w naszym e-shopie/w schronisku. Jakie są możliwości współpracy?

Jesteśmy otwarci na różne możliwości współpracy. Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami pod adresem e-mail: info@naturu.pl

34. Jak mam postąpić, jeśli wprowadzę nieprawidłowe dane w zamówieniu?

Jeżeli Twoje już złożone zamówienie zawiera nieprawidłowe informacje, nie wahaj się z nami skontaktować, a my poprawimy zaistniałe błędy.

35. Jak zastosować kod rabatowy? Czy mogę wykorzystać więcej kodów w jednym zamówieniu?

Kod rabatowy można zastosować w koszyku wpisując go w odpowiednim polu. Możesz zastosować więcej kodów rabatowych w koszyku. Ma to jednak zastosowanie tylko wtedy, gdy dany kod rabatowy nie jest ograniczony do użycia z wieloma kodami rabatowymi.

36. Jak mam postępować, gdy chcę anulować zamówienie?

Jeśli chcesz anulować swoje zamówienie, które nie zostało jeszcze przekazane firmie spedycyjnej, nie wahaj się z nami skontaktować. Jeżeli opłaciłeś zamówienie poprzez płatność online z góry, pełna kwota zostanie zwrócona na Twoje konto bankowe po przetworzeniu anulowania.

37. Czy mogę zamówić towar do innego kraju?

Obecnie sprzedajemy nasze towary wyłącznie na terenie Republiki Słowackiej i Polski za pośrednictwem dedykowanych e-shopów.

38. Czy jest możliwy rabat ilościowy?

W przypadku zakupu większej ilości produktów jesteśmy skłonni udzielić kupującemu rabatu ilościowego. Jeżeli są Państwo zainteresowani tego typu zakupami prosimy o kontakt pod adresem info@naturu.pl.